Grote kanons en daarna sterren - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Dennis Werf - WaarBenJij.nu Grote kanons en daarna sterren - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Dennis Werf - WaarBenJij.nu

Grote kanons en daarna sterren

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lieve lezers,

Vanochtend begon de dag voor mij weer is fris en fruitig en dus vroeg op pad richting LA.
Eerste stop was San Pedro, het havengebied van de grote stad en bijna net zo onoverzichtelijk als Europoort.
Hier hebben we eerst het slagschip USS Iowa bezocht.
De naamgever van de laatste klasse slagschepen die de Amerikanen bouwden in WO 2 en ook dienst heeft gedaan in Korea en de Golfoorlog.
Interessant om eens te zien hoewel hier in de VS wel veel mensen constant in uniform lopen en ongevraagd veel willen vertellen.
Ook hadden ze het teakhouten dek wel is mogen opschonen.

Dit was het laatste op mijn "als er tijd en gelegenheid over is wil ik graag nog..." lijstje en kan dus zeggen dat ik alles gezien en gedaan heb wat ik van tevoren bedacht had op deze reis.
Nog belangrijker Anke zegt ook alles gezien/gedaan te hebben wat ze voor deze reis bedacht had.
Een goede en productieve reis zou ik zo zeggen!

Hierna zijn we naar Hollywood Boulevard gereden en daar over de walk of fame gelopen met de sterren.
Hier zijn honderden nepacteurs die daar rondlopen. Michael Jackson leeft daar gewoon nog in meervoud.
Tere kinderzieltjes raakten getraumatiseerd door de vraag hoe je nou op 1 hoek 3 Mickey Mouses kan hebben.
Ook heb ik een dikke Amerikaan Darh Vader zien 'doden' met een plastic lichtzwaard. Zie je ook niet elke dag zullen we maar zeggen...
Je word er ook niet goed van de vele irritante proppers voor tours.
Hierna hebben we op de weg naar het hotel langs Bell Air en Beverly Hills gereden.
Hierbij heeft Anke ook nog een echte LA file ervaring op mogen doen.
Geen idee waarom die mensen om 3 uur niet aan het werk zijn maar ze staan ineens allemaal op de weg.

Morgenochtend rustig opstaan om de huurauto in te leveren en te vliegen.
Door het tijdverschil komen we dan een dag later aan.

De ervaring toch bijna voorbij. :-(

• 22 September 2013 - 10:49

Dianne En Ed:

Lieve Dennis en Anke
    Wat goed dat jullie zoveel gedaan en gezien hebben, kun je met veel plezier op terug kijken.
    Volgens mij heeft het heel veel mooie foto's opgeleverd en hebben jullie nog prachtige verhalen.
    Wij horen ze graag.
    Hopelijk levert het inleveren van de auto niet zoveel problemen op als het afhalen.
    Rust lekker uit in het vliegtuig,en succes na thuiskomst met de jetlag!

• 22 September 2013 - 12:37

Opa En Oma V.d.Werf:

Hallo Dennis en Anke
    Het zit er weer op voor jullie we zijn blij dat alles goed verlopen is
    je kunnen er weer op terug kijken en weer sparen voor de volgende reis
    wij wensen jullie een goede en voorspoedige reis en tot zien
    let op de herfst is hier begonnen

• 22 September 2013 - 21:31

Peter-Jan & Anja:

Hey Dennis en Anke.
    Wat hebben jullie in een korte tijd veel van jullie to do list kunnen strepen zeg, en volgens de verhalen hebben jullie er ook ontzettend van genoten (op een paar "wat mindere momenten" na) maar ook dat hoort er bij.
    We hebben genoten van jullie gezellige verhalen en mooie foto's en we hopen dat de terugvlucht ook soepel zal verlopen.
    Jullie hebben in ieder geval heel veel mooie herinneringen waar je op terug kan kijken zeker in combinatie met de foto's die jullie gemaakt hebben.
    Al weer plannen voor een volgende vakantie?!