Eucalypta en de Duitsers aan het stuwmeer - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dennis Werf - WaarBenJij.nu Eucalypta en de Duitsers aan het stuwmeer - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dennis Werf - WaarBenJij.nu

Eucalypta en de Duitsers aan het stuwmeer

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Dag lieve lezertjes,

Vanochtend werden wij vroeg wakker in ons lokale hotel wat echt super was. Heerlijke authentieke sfeer.
Buiten was het in ochtend wel stuk koeler (8 graden), even wennen na de hitte in Vegas, maar na het ontbijt was het al snel lekker.
Hotelletje was echt lokaal en dus ook lokaal personeel, aangezien er verder weinig werk is zijn dat vooral ouwe besjes of ook wel Eucalyptas.
Zat te wachten op het moment dat ze een bezem tussen de benen staken en weg vlogen, hoewel dat voor sommigen wel een erg stevige bezem moest zijn.
Maar supervriendelijk en heerlijk verblijf gehad, dus verder geen kwaad woord.

Daarna door het schitterende Bryce Canyon gereden, ons natuurpark jaarpas hebben we nu al flink uit de kosten gehaald met die parken, we besparen nu elk park juist geld.

Vandaag weer tijdzone gewisseld in Arizona bij Page.
Dit plaatsje ligt bij groot stuwmeer wat binnenstrand gevormd heeft.
Voor de beeldvorming dit is een staat wat een flink eind van zee ligt.
Wat vind men op stranden, zelfs hier? Inderdaad Duitsers, heel veel...
Zweer je dat we bij tolpoort zelfs achter Caravan met Duits kenteken stonden, hoe ze het doen weet ik niet.
In hotel begon ook al vrouw Duits tegen me te praten met vragen over het hotel, duidelijk gezegd dat ik Nederlands was. Als je daarna dan in de VS toch zo nodig Duits moet blijven praten tegen me dan moet je niet vreemd opkijken dat ik, eikeltje dat ik ben, gewoon Nederlands ga terug praten.
Dit gesprek ging dus nergens heen.
Gelukkig was Anke vriendelijker en haar Duits ook wat beter.
Maar van de to do list kan ik in ieder geval het "irriteer Duitser in VS' afvinken.

Morgen gaan we vroeg door naar de Grand Canyon.
Vol zin, maar merken wel dat we wat vermoeider worden en opstaan stuk lastiger word.
Auto begint ook alarm te tonen bij opstarten om olie te verversen de laatste dagen. Peilstok is bekeken en om in te dekken verhuurbedrijf gebeld en we moeten eindpunt LA net kunnen redden zonder problemen.
Ons racemonster kan het aan.
Met frisse moed morgen weer verder!

• 19 September 2013 - 10:10

Daniëlle En Arjan:

Hoi Dennis en Anke,

We spraken dit weekend je oma en die vertelde ons dat jullie een grote reis aan het maken zijn in Amerika.
    Nu hebben we eens even jullie verslagen/foto's bekeken, maar wat een ontzettend gave roadtrip zeg!!!
    Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien!
    SUPER! Dit neemt niemand jullie af!
    En wat heerlijk om dit samen te kunnen doen.
    Ik zie dat jullie helaas al weer bijna aan het einde zijn van jullie reis maar ik wens jullie nog wel heeeel veel plezier in LA!!!
    Een goede reis nog enneh....we houden de reisverslagen nog even bij... :)

Groetjes,
    Arjan en Daniëlle